6. 10. - 10. 10.
Další týdenní report z 1. A

Milí rodiče,
máme pro Vás pár novinek a informací o tom, co se u nás ve třídě v poslední době dělo.
Ve třídě máme novou paní asistentku pedagoga. Ta nám bude pomáhat nejen při výuce, ale i s upevňováním pravidel a s chováním ve třídě. Abychom dětem pomohly lépe pracovat na svém chování, zavedeme od pondělí nový systém.
- Na začátku týdne dostane každé dítě 5 obrázků čtyřlístku.
- Pokud se dítě během týdne dopustí nevhodného chování, jeden čtyřlístek mu bude odebrán.
- Kdo si všechny čtyřlístky udrží, dostane na konci týdne pochvalu do žákovské knížky.
- Naopak, pokud někdo na konci týdne nebude mít ani jeden čtyřlístek, čeká ho malá poznámka do ŽK.
Co jsme v uplynulém týdnu dělali?
V matematice jsme pracovali až do strany 21, zkusili jsme si pracovat na stanovištích, na kterých jsme si procvičili různé učivo a žáci si navzájem pomáhali.
V českém jazyce jsme dokončili učebnici S Pepou do školy. Přesto prosím, aby si ji žáci po víkendu přinesli do školy, budou si během roku vybarvovat abecedu, která je v zadní části učebnice. Čárymáry s Pepou nás trošku trápí, ale snažíme se a trénujeme dál! Zaměřili jsme se na marťanštinu, zrakové vnímání, pravolevou orientaci a na slabikování. Také jsme četli Zákeřné keře, tentokrát o hlohyni.
Během prvouky jsme si povídali o stromech, o podzimu, o počasí, o svátku zvířat a o vodních živočiších. Také jsme pracovali v učebnici S Pepou do školy.
Naučili jsme se novou písničku - Svátek Zvířat od Uhlíře a Svěráka.
Na výtvarné výchově děti zapouštěly vodové barvy a připravily si tak podklad pro další hodinu.
V tělocvičně jsme zkoušeli kotrmelce a dokonce jsme zkoušeli i práci s hrazdou.
V pátek jsme se převtělili na první dvě hodiny do vodních průzkumníků a šli jsme zkoumat, co žije u studánky v potůčku. Našli jsme (nejspíš) larvu tiplice a hladinatku. O těchto tvorech si budeme povídat více další týden. Třetí VH jsme se byli podívat na policisty se služebními psy. Děti viděly belgického ovčáka v akci a dozvěděly se něco o práci policistů. Na závěr týdne jsme se během sebehodnocení společně zamysleli nad tím, co se nám dařilo a co bychom mohli zlepšit.
Pokud byste chtěli něco trénovat doma, tak prosím marťanštinu (hláskování) - děti skládají vyhláskovaná slova do sebe; slabikovou stavbu slova - dlouhá a krátká slabika; rýmování; počáteční a konečné písmenko ve slově; grafomotorické cviky; dávání předmětů dohromady (do 7); názorně zobrazit úlohy typu: "Na stole je 6 kaštanů. Kolik jich je pod miskou?" (dítě vidí 2 kaštany, 4 jsou pod miskou); téma podzim - změny v přírodě, zvířata, ovoce a zelenina na podzim apod.
Přejeme dětem i rodičům pěkný víkend!
PH