Online výuka matematiky po týdnu
Dobrý den, máme za sebou prvních pár dní distanční výuky matematiky. Zkusím shrnout své dojmy a postřehy:
- Připomenutí - výuka a s ní spojené úkoly a termíny jejich odevzdání jsou povinné. Pokud je žáci z nějakých důvodů nesplní, musí se omluvit a v každém případě práce odevzdat v nejbližším možném termínu. Konkrétně: Ve čtvrtek jsem zkušebně dal za úkol zpětně odeslat několik příkladů na procvičení. Výsledek: nevrátila se téměř polovina prací!
- Připomínám, že týdenní úkoly hodnotím: 1 - kvalitně splněno, X - odevzdáno, ale ne v dostatečné kvalitě, 5 - vůbec nic neodevzdáno. V současné době díky aplikaci classroom neexistuje varianta absence. K úkolu se dostane každý. Konkrétně: Týdenní úkol z uplynulého týdne neodevzdalo více než polovina žáků!
- Aby se dětem školní práce netříštila na více platforem, používáme ve škole jednotně classroom. Prosím vkládejte řešení a práce tam. Není to nic těžkého, jen to chce zkusit.
- Nejpodstatnější na závěr. Podle mého přesvědčení matematika nelze dělat bez tužky a papíru (křídy a tabule). Proto chci-li vysvětlovat, musím psát na tabuli. Proto mé hodiny vypadají tak, jak vypadají - žáci vidí hlavně tabuli. Proto potřebuji, aby si i žáci psali do sešitu. Nemohu to kontrolovat, ale věřím, že to tak dělají. Navíc téměř každá hodina (prezentace s výkladem i úkoly) je uložena na classroomu. Odevzdávání prací z matematiky pak je a bude opravdu o focení vypracovaných stránek ze sešitu, kopírování, vkládání a odesílání! Budu to muset přečíst, ale jinak si to nedovedu představit.
- Mám z našich společných hodin zatím dobrý pocit. Cítím spolupráci, stíháme to, co máme. A probíráme zlomky, bez nichž se neobejdou žádné životní matematické zkoušky - od přijímaček až k maturitě. Teď umíme vypočítat část celku, rozšiřovat, krátit a převádět zlomek na základní tvar. Tenhle týden zvládneme propojit zlomky s desetinnými čísly a porovnávat je.
Očekávám jako vždy vaše připomínky, náměty a případné dotazy. Pomohou mi ve směřování mé další práce. Děkuji.