Matematika pro rodiče díl II. - Hodnocení
Vážení rodiče,
tak nám to pan ministr všechno vysvětlil. Ze všech informací vybírám dvě a budu se jimi snažit řídit, budu je respektovat, budu je akceptovat, budu jim přizpůsobovat další kroky. A zároveň si přát, aby se změnily :).
První fakt – pokud se něco radikálně nezmění, ve školních lavicích se při hodinách matematiky již v letošním školním roce s dětmi neuvidím.
Druhý fakt – nic nebrání tomu, aby se na konci roku známkovalo. A právě s tím bych chtěl pracovat. Současný stav je takový, že každý žák má ještě z doby prezenční školní docházky až 13 známek (4 z testů, 1 z ústního zkoušení, 5 z týdenních úkolů, 3 za kvalitní rýsovací práci v hodině). Pokud odevzdal všechny hodnocené úkoly v době „škola z domova“, přibyly mu další 4, tentokrát výhradně jedničky. V bakalářích jsou pak viditelné průměry, není proto problém udělat si obrázek, jak to asi vypadá. Všem nespokojeným nebo toužícím po změně nebo prostě všem, kteří si rádi započítají, nabídnu od následujícího týdne získat až dvě známky týdně. Přesně tak, jako by to bylo i ve škole – tam jsme každý týden psali test, a ještě byl týdenní úkol. Vrátím se znovu k týdenním úkolům a přidám jeden „testík“ týdně.
Systém týdenních úkolů nebudu měnit – v průběhu týdne (zpravidla v úterý) zadám a budu čekat na odevzdání. Odevzdá-li někdo dříve a nebude to mít správně, sdělím své výhrady a bude mít možnost si úkol opravit. Tak jak to bylo v posledním měsíci pravidlem. Hodnocení také nezměním: váha 1, jednička nebo nic.
Pro „testování“ budu mimo jiné využívat aplikaci Kahoot. Tento týden nabídnu žákům seznámení s ní a jejím prostředím při opakování jednotek. Každý si ji tak bude moct čtyřikrát vyzkoušet, než začneme naostro. Hodnocení "testíků" plánuji takto: váha až 3, horší známky než trojky budou jako N, kdo se nezúčastní, bude mít A.
Těmito dvěma cestami lze ulovit poměrně pohodlně ještě klidně i 14 jedniček z matematiky!
Šťastný lov a hlavně zdravé dny přeje Michal Červenka