Matematika - plán od 15. do 18. 2.
Minulý týden jsme zavedli pojem poměr (4:7, 1:3 apod.). Poměry jsme sestavovali, krátili, rozšiřovali a převáděli do základního tvaru. Ukázali jsme si k čemu poměr slouží - měnili jsme číslo v dané poměru a také jsme s pomocí poměru rozdělovali. Ke všemu nám pomáhají zlomky.
Uzavřeli jsme to testem, který moc nedopadl. Proto v tomto týdnu budeme všechno opakovat a jen lehce rozšiřovat. Zavedeme pojem "postupný poměr" (1:2:4, 5:7:8.9 apod.), což je jen kosmetická úprava. Znovu budeme sestavovat, krátit, rozšiřovat a dělit v daném poměru. Na závěr zkusíme, jestli to umíme lépe - prakticky zopakujeme test z minulého týdne.
Téměř v každé hodině jsem žádal o pravdivou zpětnou vazbu - kdo to, co jsme dělali, zvládá. Nedostalo se mi ani jediné negativní odpovědi. Proto znovu konstatuji: Kdo při našich setkáních dělá (píše, přemýšlí a reaguje) s námi, neměl by mít problémy. Obzvlášť je-li doma, kde má sešit před sebou....