ŠPANĚLŠTINA - út 5.5.2020
oprava úkolu
Milí osmáci, hola!
Jak se máte? Doufám, že se vám daří dobře a i přes všechny úkoly a cvičení, které při distanční výuce dostáváte, si najdete chvíli sami pro sebe, abyste si přečetli nějakou pěknou knihu, podívali se na kvalitní film či se šli projít nebo si zacvičili. Hlavně nezahálet!
Děkuji Vám za zaslání krásných komiksů. Některé příběhy byly velmi pěkně promyšlené, často i veselé. Výtvarně jste si s tím moc hezky vyhráli a doufám, že jste se alespoň na chvíli odpoutali od učení a byl to pro vás spíše oddechový úkol. Většina z Vás velmi přesně vystihla použití předpřítomného času. Někdo stím však ještě bojoval. Často jste předpřítomný čas ve svých příbězích ale museli kombinovat ještě s jiným časem - přítomným nebo minulým, jehož tvary jste si sami vyhledali. Tuto samostatnost a schopnost si poradit chválím. Celkově považuji tento výtvarně gramatický úkol za povedený! :-)
Dnešním úkolem bude oprava shrnutí předpřítomného času, které jste před týdnem dostali. První dvě cvičení byla zaměřena na tvoření Pretérita Perfecta, kde jste prokázali zvládnutí časování slovesa haber, tvoření pravidelných příčetí minulých a v neposlední řadě i několik nepravidelných příčestí. Všechny vás musím moc pochválit. V úkolu, který jste mi e-mailem zaslali, v prvních dvou cvičeních nebyly skoro žádné chyby. U třetího cvičení, které bylo věnované překladu, jste si mnozí z vás vedli velmi dobře, ale nějaké chyby se sem už vloudily. Nejčastěji jste chybovali ve slovosledu a při překládání tím, že jste dělali doslovný překlad z češtiny do španělštiny, což nelze. Každý jazyk má své výrazy, svá spojení a pravidla. Projděte si proto pozorně výsledky a opravte si všechny chyby, které jste udělali. Vypište si do sešitu celé věty - česky i španělsky, jinak to ztrací smysl. Opravu dělejte pečlivě a pozorně a opět mi vaše opravy zašlete na e-mail, tak jako minule. Pokud byste měli nějaké nejasnosti nebo dotazy, pište.
Moc vás zdravím.
MML