D4 16. 3. 2020
Přeji pěkné pondělní ráno,
dnes se podíváme* na:
ČJ
Čeština mě nudí
Za školu mě pudí
Učitelka baňatá
Zkouší slova vyňatá
Když se začne ozývat
"Brzy, jazyk, nazývat"
Zahučí mi v palici
Zřítím se pod lavici
Na obrázku je baňatý hrnek. Představ si, jak asi vypadala paní učitlka...
2. napiš si diktát - pokud máš po ruce někoho, kdo rád diktuje, nalistuj mu PS str. 95/18 (piš do sešitu ČJ s dnešním datem), pokud se zrovna okolo žádný diktující nevyskytuje, klikni TADY (namluvený diktát)
3. přečti si PS str. 96/Zvuky
4. PS str. 9 - odůvodni a doplň i/y - potom si poslechni:
6. přiřaď ke správnému vyjmenovanému slovu
7. odůvodni a doplň i/y - tři sloupečky
8. do sešitu ČJ si s dnešním datem vyskloňuj slovo KNIHA ve všech sedmi pádech - nejdříve v čísle jednotém a pak čísle množném (kontrolu zapsaného si můžeš provést TADY)
9. zazpívej si znovu novou písničku Z
Kdo si bude chtít zacvičit? A pokud není zrovna 6 hodin ráno, pořádně si zesil zvuk, pokud to samozřejmě nebude vadit ostatním! :-)
M - odkazy z matika, zlatka a gramar.in opraveny - počty příkladů si budete muset generovat vpravo nahoře - zapíšete počet úloh a klik na "řeš úlohy" - KDO BUDE MÍT ZÁJEM, může se na stránkách registrovat - Pošepného náměstí, KÓD TŘÍDY: 20203 (jedna registrace platí pro matiku, zlatku i gramar.in)
- znovu se podívej do UČ na str. 75 a ještě jednou si projdi cvičení 6 - ukaž si příklady na číselné ose (přápadně si dopiš cvičení, která jsi ze stránky ještě nestihl/a)
- umíš vypočítat?
- co chybí hadovi? - zkus 5 příkladů (přečti si, jak na to - klikni na nabídku vpravo -> řeš úlohy)
- umíš mi správně rozměnit peníze?
- :-) zvládneš cyklistovi naplánovat trasu? (nabídka vpravo - řeš úlohy)
ČJ čtení
- přečti a odpověz na otázky DATEL
- Písanka - napiš si další stránku
- :-) a večer si můžeš pustit Pohádku pošťáckou od Karla Čapka - Copak se asi děje na poště v noci, když je zavřená?
Protože máme všichni školní email, který se kamarádí s Googlem, je pro děti, které budou chtít, vytvořena hromadná konverzace v Google Hangouts. Skupinový chat by měl pomáhat s problémy při řešení úkolů, kdy si děti mohou i samy radit. Pomáhat budu samozřejmě i já, pokud to bude možné. Milí rodiče, Vás prosím, abyste dětem, pokud budete mít zájem, pomohli s přihlášením (informatiku s dětmi nemám, takže netuším, jestli jsou zvyklé se přihlašovat svým školním emailem). Stále platí, že v případě potřeby pište na školní mail.
Pokud Vám nebude fungovat nějaký odkaz, dejte mi, prosím, vědět. Snažím se vše kontrolovat, ale např. u stránek typu matika.in nastala zrada, kdy jeden odkaz směřoval vždy jen na poslední mnou zkopírované cvičení. Tím se změnily i všechny ostatní odkazy a objevovalo se jen jedno cvičení.
*Naposledy připomínám, že všechny úkoly jsou tvořeny tak, aby si je děti zvládly vypracovat s pomocí počítače samy. Na Vás už by měla zbýt jen rychlá kontrola cvičení v sešitech. Jednotlivé předměty jsou doplněny o známé písničky, hry, doplňovačky i další dobrovolná cvičení :-). Pokud se Vám zdá úkolů mnoho, určitě si, milí rodiče, vybírejte, redukujte rozsah cvičení dle potřeb, přeskakujte, doplňujte třeba jen do PS, procvičujte jen to, co dětem nejde. Zkrátka pracujte tak, jak Vám okolnosti dovolí.
Držím palce v dalším týdnu, jste skvělí! Večer ještě připomínám koncert Metropolitní Opery (aktuality).
MČ