16. 5. 2019
Dobrý den.
V hodinách českého jazyka se seznamujeme se slovními druhy, dnes jsme poznali slabičné a neslabičné předložky (učebnice str. 112 - 113). Rovněž se věnujeme procvičování osvojených pravopisných jevů a bezchybného opisu a přepisu.
Tématem v hodinách čtení jsou objevy, vynálezy, věda a technika (čítanka str. 110 - 113). Komiks na str. 113 jsme si při hodině převyprávěli jako příběh, doma si to také všichni zkusíme. V pracovním sešitě jsme došli na str. 4, cvičení 8 vypracujeme v rámci domácí přípravy na úterý 21. 5. V části písanky jsme si dnes na str. 29 zopakovali psaní písmen p/P a slov s těmito písmeny.
V matematice se věnujeme především násobení a dělení (2, 3 a 4). Stále ještě ne všichni potřebně ovládáme řady násobků a rovněž nemáme zažité vlastní násobení a dělení, což je důvodem častého chybování a neúspěchů při psaní pětiminutovek. I nadále tedy prosím o každodenní procvičování (viz. již dříve uváděných tabulek - str. 38/5, 50/4, 57/1). V hodinách se vracíme i ke sčítání a odčítání s přechodem desítek do 100 a řešíme slovní úlohy.
V Prv jsme dnes besedovali o rostlinách a živočiších, se kterými se můžeme setkat na louce - učebnice str. 50 - 51. Všichni si při procházce přírodou na louce utrhneme alespoň 2 (může být i více) rostliny, které si nejprve vylisujeme, pak nalepíme do pracovního sešitu (viz. cvičení 1 na str. 43) a dokreslíme živočichy (broučky, včelky, motýly ....). Tento úkol splníme do čtvrtka 6. 6.
Všem vám děkuji za zaslané vyplněné materiály ke škole v přírodě. Těm, kteří tak dosud neučinili, připomínám, že termín odevzdání dokumentace je již zítra 17. 5.
Zdravím a přeji vám všem hezký zbytek dne. D.Ž.