19.6.2020
Dobrý den,
včera nám nešlo volat, takže to vyzkoušíme dnes ve 13:30 hod na ZOOM. Pokud bychom se nemohli do 15 minut spojit, zavolám vám na Skype.
Snad budeme mít větší štěstí a podaří se nám spojení.
MATEMATIKA
- zopakuj si, co už umíš:
- zkontrolujte si, že máte doplněná všechna cvičení od začátku prac.sešitu po str.36 - případně si zbylá cvičení postupně doplňte
GEOMETRIE - připomeň si:
PS: s.48/cv.5/b - narýsuj jakýkoliv trojúhelník
PS: s.40/cv.1 - pozorně si přečti a zamysli se, jak si práci zjednodušit
PS: s.40/cv.2 - podívej se, jak vypadá pětiúhelník (má pět úhlů a také 5 vrcholů) a jak vypadá šestiúhelník
- zkus je narýsovat
PS:s.48/cv.4 - narýsuj opačné polopřímky - poradí ti toto video
ČESKÝ JAZYK
Už víme, že každou správnouv větu tvoří PŘÍSUDEK (sloveso-nějaká činnost) a PODMĚT (většinou je to podstatné jméno v prvním pádě).
Věta může být velmi krátká př.: Pejsek štěká. (to je pouze základní skladební dvojice)
Nebo může být rozvitá, to znamená, že je obohacená o další slova, která doplňují informace. př.: Jeden malý pejsek venku u boudy štěká. (základní skladební dvojice je zde stejná, ale jsou tam i další skl.dvojice, které spolu souvisí)
- ve větách označ základní skladební dvojici: PODMĚT A PŘÍSUDEK
U: s.123/cv.18 - vypracuj na podložku. Potom si vyber 3 dvojice a utvoř s nimi věty. Ve větách podrthni podmět rovně, přísudek-vlnovkou a dvojitou svorkou spoj k sobě tuto základní skladební dvojici
U:s.123/cv.19 - vypracuj do malého sešitu
PS: s.20 /cv.3 - časuj slovesa, pozor na sloveso BÝT, má mnoho podob (jsem, je, byl, bude, budou, jsou....)
PS: s.20/cv.4 - doplň věty a vznač základní skladební dvojici.
Na závěr si můžete poslechnout písničku s tancem BANABA z jiné ZŠ třeba pro inspiraci :-)
S pozdravem
A.Lošková