Učivo na čtvrtek 19/03/2020

Publikováno: 18. 3. 2020 Autor(ka): Zuzana Petráňová

Dobré ráno milé děti!

Včera jste mě moc potěšily svými obrázky a úkoly, všem vám za ně děkuji! Jste šikovné děti!

Dnes začneme matematikou.

Budeme pracovat na stránce 25, čekají nás slovní úlohy a procvičování sčítání.

Příklady ve cvičení 2 počítejte zpaměti, cvičení 3 a 7 pište do učebnice.

Slovní úlohy si nejdříve dobře přečtěte. U první úlohy pište i zápis, znázornění, příklad a odpověď, u dalších ( cvičení 4, 5 a 6) stačí jen příklad. Na konci matamatiky si múžeš zkontrolovat jejich řešení.

Nakonec se ještě podíváme na určování času, které jsme se učili nedávno v prvouce. Otoč na stránku 27 a dopiš malé ručičky ve cvičení 1, odpověz na otázky ve cvičení 2 a doplň čas na hodinách ve cvičení 3. Rodiče prosím o kontrolu.

Řešení slovních úloh: 25/1         34 - 6 = 48

                                25/4a     100 - 9 = 91        25/4b    91 - 11 = 80     ( 50 + 50) - 80 = 20

                                25/5                     64

                                25/6                     46, jiné řešení není

Kolik slovních úloh se ti povedlo správně? Jestli aspoň 2, namaluj si :).To je pro dnešek z matematiky vše, zasloužíš si přestávku!

Český jazyk

Dnes budeme opět procvičovat abecedu a řazení slov podle abecedy. Přeříkej si abecedu, můžeš na přeskáčku třeba s maminkou a pak se vystřídejte se začínáním.

V učebnici si najdeme na str. 90 cvičení 9. Vymýšlej podle zadání jména zvířátek a zapiš si je do sešitu (pozor, jen vlastní jméno se píše s velkým písmenem!)

Teď se podívej na úkol 10, pamatuješ si, jak seřadit slova, která začínají stejným písmenem? Ano, v tom případě se rozhoduješ podle dalších písmenek. Nyní se pokus uspořádat podle abecedy příjmení ve cvičení 11. Řešení si zkontroluješ na konci ČJ.

A nakonec jsem si nechala cvičení 12 na straně 91. Hodila by se nám folie, ale pokud ji nemáš, zapisuj si názvy zvířat a jejich písmenka pod sebe do sešitu. Pokud správně uhodneš přirovnání, vyjde ti pěkná tajenka!

A teď pro kontrolu cvičení 11 : Skřivan, Sojka, Sova, Stehlík, Sup, Sýkora,  Sýkorka. A tajenka: Vítám jaro.

Gratuluji, jestli se ti práce podařila. Když ne, povede se příště. Jestli chceš, můžeš dál cvičit abecedu na skolakov.eu nebo si dát další přestávku!

Prvouka

Určování času jsme si procvičili dnes v matematice, v učebnici prvouky pokračujeme v tématu Lidé a čas, kalendářní rok. Nejdříve zkus vyjmenovat všechny měsíce, víš, který je první a který nejkratší?

Teď si znovu prohlédni obrázky na str. 37 a přečti si o každém měsíci pár řádků. Dál budeme pokračovat v pracovním sešitě na str. 29. Podle kalendáře, který určitě doma najdeš, si doplň cvičení 3.

Těžší bude cvičení 4. Co myslíš, která událost se stala nejdříve? K té napiš jedničku a hledej, co se stalo potom.

Ve cvičení 5 doplníš názvy měsíců. Tahle 2 poslední cvičení mi můžete poslat ke kontrole.

Jestli máš možnost, podívej se na včerejší televizní výuku pro druháky. Děti se tam učily prvouku, to co my se budeme učit příště ( minulost, současnost a budoucnost).

A je tu opět přestávka a skoro konec dnešní výuky na dálku. Poslední hodinu máme hudební výchovu.

Jdi mamince pomáhat, třeba s obědem, a k tomu jí zazpívej nějaké pěkné písničky!

Tak měj se hezky a zítra se těším na shledanou! Rodiče prosím, aby si přečetli vzkaz v Aktualitách.

Rychle k cíli