28. 4. 2020
Ahoj děti!
Ani nevíte, jak se mi dnes zastesklo, když jsem si otevřela slabikář na str. 79. Moc ráda bych si s vámi zazpívala nějakou pěknou písničku a k ní i zatančila. A tak jsem si alespoň sedla ke klavíru a zahrála si několik písniček, které jsme se spolu učili a vzpomínala jsem na vás.
Hraje i u vás doma někdo z rodiny (maminka, tatínek, sourozenec, babička, dědeček …..) na nějaký hudební nástroj? A chcete se naučit hrát i vy? Ano? To je dobře. I písnička a hudba vůbec dokáže člověka potěšit, rozveselit nebo pomůže zahnat smutek. Je to taková věrná kamarádka podobně jako knížka. A muzikanti, ti jsou panečku veselá parta! S nimi je vždy veselo!
My se na této 79. stránce v učebnici také setkáme s některými hudebními nástroji. A představte si, že několik hudebních nástrojů ve svém pojmenování ukrývá písmenko F. Patří mezi ně harfa, flétna, fujara, fagot.
Tak teď už se podívej na obrázky nahoře na stránce a pod nimi si přečti slova. Hotovo? Dobře, nyní se už můžeme pustit do čtení vypravování.
No vidíš, já jsem ti říkala, že s muzikou je vždy veselo. Tak teď si článek přečti ještě jednou a při výslovnosti dbej na správné spojování předložek se jménem.
V písankách si nejprve dopíšeme poslední řádek na str. 25. Slabiku by si obtáhneme a pak ji dopíšeme na celý řádek. Na následující stránce máme slovo byt, to také obtáhneme a pak 2x na řádek napíšeme. Nezapomeň, že mezi slovy děláme mezery na 2 prsty. Stejným způsobem napíšeme ještě další 4 řádky (be - beran - bu - buben). Další část stránky dokončíme ve čtvrtek.
V matematice dnes začneme se sčítáním do 20 bez přechodu desítky. Budete-li pozorní, zjistíte, že to je velmi jednouduché:
- 1 + 1 = 2 ………. 11 + 1 = 12 a když sčítance vyměníme: 1 + 11 = 12
- 1 + 2 = 3 ………. 11 + 2 = 13 a když sčítance vyměníme: 2 + 11 = 13
- 2 + 3 = 5 ………. 12 + 3 = 15 a když sčítance vyměníme: 3 + 12 = 15
- 4 + 5 = 9 ………. 14 + 5 = 19 a když sčítance vyměníme: 5 + 14 = 19
Všímáš si?
- v prvním sloupečku sčítáš jednotky
- ve druhém sloupečku sčítáš také jednotky (silně vytištěná čísla), ale k výsledku nesmíš zapomenout přičíst desítku z prvního sčítance
Nyní se podívej do učebnice na str. 49. Prohlédni si první sloupeček ve cvičení 1. Stejným způsobem vypočítej další 2 sloupečky.
Ve druhém cvičení na nás čekají ještě čtyři příklady, které nejen vypočítáme, ale i znázorníme na číselné ose.
A na závěr si procvičíme orientaci ve čtvercové síti dle daného programu. Až budete se 3. cvičením hotovi, zjistíte, že jak jsme pracovní část dnešního dne začínali písničkou, tak se i stejným způsobem rozloučíme.
Významný hudební skladatel Ludvik van Beethoven říkával: „Kdo zpívá, nemyslí na zlé!“ A tak se rozběhněte za činnostmi, které vás těší, hezky radostně a s písničkou. Mějte krásný den a opatrujte se.
Vás i vaše rodiče zdraví vaše paní učitelky
D. Živnová a S. Minaříková