25. 5. 2020
Dobrý den.
Dnešní den ve škole jsme zvládli velmi pěkně. Děti byly ukázněné a plně respektovaly všechny pokyny týkající se hygienických opatření i bezpečnosti a ochrany zdraví.
Na těchto stránkách budu vám rodičům od dnešního dne podávat informace o práci s dětmi ve třídě a ve druhé části pak zadávat práci pro děti, které pokračují v domácí výuce.
Děti, které chodí do školy, písemné domácí úkoly dostávat nebudou. V rámci domácí přípravy si budou procvičovat hlasité výrazné čtení četbou své oblíbené knížky.
Dnešní den ve škole
Hned v úvodu první hodiny jsme se věnovali poučení o dodržování všech hygienických opatření.
Český jazyk jsme začali opakováním učiva o hláskách: písmeno – hláska – samohláska – souhláska – dělení samohlásek (krátké + dlouhé) – dělení souhlásek (tvrdé, měkké, obojetné). Rozdělení souhlásek jsme si připomněli písničkou.
Dále jsme pracovali s pojmy slabika – slovo (dělení slov na slabiky) – věta.
V učebnici jsme si na str. 56 procvičovali čtení slov u žlutého balónku a slova v bleděmodrém sloupečku jsme si přepsali do sešitů. Na str. 57 jsme se vrátili ke článku Bledule, jehož čtení jsme si též zopakovali.
Na str. 86 jsme pracovali s měkkými souhláskami ď – ť – ň. Četli jsme si jména dětí a u fialového balónku jsme pozorovali, jak se nám změnou koncovky tvar slova mění, ale význam slova je stále stejný.
V písankách jsme na str. 33 přepisovali další tři věty o ježkovi.
V hodině matematiky jsme si na str. 59 ve cvičení 1 až 6 procvičovali porovnávání čísel a ve cvičení 7 jsme vypočítali příklady na sčítání a odčítání.
V prvouce jsme si opakovali roční období, měsíce kalendářního a školního roku a dále plnili úkoly na str. 60 a 61.
Učivo pro děti, které pokračují v domácí výuce, na úterý 26. 5.
Ve slabikáři si na str. 86 budeme procvičovat čtení slov s měkkými souhláskami ď – ť – ň. Se slovy (slovesy) u zeleného balónku ústně vytvoříme krátké rozkazovací věty.
V písankách na str. 33 přepíšeme další 3 věty o ježkovi (Čilý je v noci. Cupe a dupe. Živí se hmyzem). Při psaní vět nesmíme zapomenout, že každá začíná velkým písmenem a musí končit nějakým znaménkem – naše věty končí tečkou.
V matematice budeme na str. 59 porovnávat čísla ve cvičení 1 až 6 a ve cvičení 7 budeme sčítat a odčítat. Nakonec ještě do vláčku na začátku učebnice dopíšeme písmenko Í pod výsledky příkladu 15 – 2.
V prvouce si na str. 60 prohlédneme strom a keř a řekneme si, v čem se liší. Co má strom a co naopak nemá keř? Ano, správně. Strom má kmen. Jednotlivé části stromu a keře bychom měli umět pojmenovat.
Na str. 61 pojmenujeme druhy zeleniny, které máme na obrázku. Znáte ještě jiné druhy zeleniny?
Dole na stránce si dobře prohlédněte 4 stromy. Každý z nich je nakreslen v jiném ročním období. Poznáte ve kterém? Správná roční období (jaro – léto – podzim – zima) ke stromům napište .
Posledním vaším úkolem je vybarvit strom, který představuje jaro.
Výborně! A máme hotovo!
Informace pro rodiče dětí, které pokračují v domácí výuce
Ve škole s dětmi budeme mít hodiny angličtiny vždy v úterý a ve čtvrtek. V přehledu učiva najdete informaci, čemu jsme se v hodinách věnovali. Vzhledem k tomu, že vaše děti přijdou o konverzaci i výklad učiva, domluvily jsme se s paní učitelkou Smažíkovou, že pro vaše děti bude na každé úterý posílat úkoly k procvičování látky formou kreslení, odkazů na hry a videa. Tyto úkoly berte jako doplňující, dobrovolné, nikoli povinné.
Všem vám přeji hezký zbytek dne a opatrujte se.
Spolu to vše zvládneme!!!
S pozdravem D. Živnová