17. 5. 2020
Milé děti!
Věříme, že jste si sluníčkový víkend hezky užily a načerpaly nových sil k plnění úkolů v nadcházejícím týdnu.
A co nás čeká hned v pondělí?
Ve slabikáři na nás na str. 84 čeká dopis, který napsala Gábina Agátě. Nebo že by to bylo obráceně? Podle čeho poznáš, kdo dopis napsal a komu byl poslán? No já vím, že jste šikovní a dobře víte, že ten, kdo dopis píše, se musí na jeho konci podepsat a na začátku dopisu musí oslovit toho, komu je dopis určený.
Celý dopis si nejprve přečteme a pak se ho pokusíme svými slovy převyprávět. Pokud jste četli pozorně, určitě byl pro vás tento úkol jednoduchý.
Nyní si vezmi pastelku a zakroužkuj všechny G / g, která se v dopise vyskytují. Už víš, kolik jich je? Jejich počet napiš dolů na stránku.
A teď si prohlédni fotografie zvířat. Myslíš, že by mohla běhat u naší školy v lese? A kde je tedy živá můžeme vidět?
Mají tato zvířata něco společného? A v čem se od sebe liší? O tom si můžeš povídat s maminkou, až bude vařit oběd.
V písankách si dnes na str. 31 na prvních 2 řádcích procvičíme psaní velkého písmene Ž a na třetím řádku budeme písmeno velké Ž střídat s písmenem malé ž. Na 4. řádku se ještě pustíme do psaní slabik Že a Ža.
Těžké to pro nás určitě nebylo, písmenko Z již umíme a napsat nad něj háček dovede jistě každý. Psaní slov si necháme na zítra.
Pokud máte možnost a chuť, můžete si ještě procvičit skládání slov na odkazu:
V matematice si dnes dokončíme str. 56.
V 5. cvičení zjistíme, že náš dobře známý vodníček Mokřinka má ve svých vodách 11 kaprů, avšak jeho soused Kapička jich má více.
- Může jich mít 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 nebo 10? Ano, spávně. Nemůže, neboť tato čísla jsou menší než číslo 11.
- Může jich mít 11? Ano, také nemůže. To by jich měli stejně. Víme že 11 = 11.
- Může jich mít tedy 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 nebo 20. Všechna tyto čísla jsou větší než číslo 11
Všechna tato čísla si vybarvíme v řadě čísel a jedno z těchto čísel si vyberte a napište do čtverečku dopředu
Např. 13 > 11
Podobně budeme uvažovat i v příkladech ve cvičení 6. Do volného čtverečku na začátku řádku napíšeme jednu ze správných možností, do dalších políček pak ještě alespoň 3 možnosti.
V 7. cvičení budeme porovnávat čísla a do žlutých políček napíšeme o kolik se obě čísla liší.
V 8. cvičení spojíme postupně body od jedničky po číslo 15. Už víš, co to je?
Pejska necháme, ať si pěkně pochutnává a my si ještě vypočítáme příklady ve žlutém rámečku. Nakonec do vláčku na začátku učebnice připíšeme písmenko E pod číslo, které získáš výpočtem příkladu 15 – 3. Pozor, těch čísel je ve vláčku více, tak žádné nepřehlédni.
Tak vidíte, jak jste to všichni pěkně všechno zvládli. Učebnice si uklidíme a můžeme se věnovat činnostem, které nás těší.
Hezký den vám přejí vaše paní učiteky.