17. 3. 2020

Publikováno: 17. 3. 2020

Ahoj děti!

Obě na vás stále moc vzpomínáme a doufáme, že vy i vaši rodiče jste v pořádku.

Sledodali jste - alespoň někteří - dnešní pořad UčíTelka? Předpokládám, že jste všichni zadávané úkoly zvládli lehce. Vždyť my už umíme řešit daleko obtížnější příklady.

V naší učebnici matematiky si budeme opakovat sčítání a odčítání do 10 na str. 32 ve cvičení 1, 2, 3 a 8. Příklady z 1. cvičení neopisujte, výsledky napište přímo do tohoto cvičení.

A nyní si procvičíme logickou úvahu, která je pro matematiku velmi důležitá. Prohlédněte si postupně řádky číslic. Nepospíchejte! Přemýšlejte! A nyní v zápisu řad číslic pokračujte. Tak co, zdařilo se? Nebo jste museli použít nápovědu maminky? Ale ne, já vím, že jste to dokázali sami.

A teď si zahrajeme na detektivy. Vaším úkolem bude rozřešit spor Heleny a Mileny. Nemohou se totiž dohodnout, která má více jedniček, kolik má Helena dvojek a kolik příkladů zbýzá ještě vypočítat Mileně. Tak co? Poradíte jim? Já vím, že to dokážete. Ještě že nemusíme řešit takovéto spory u nás ve třídě, neboť jste zadané úkoly jistě všichni zvládli na jedničku!

Tak teď se všichni trochu protáhněte a pak už honem za zvířátky do našeho slabikáře na str. 65.

Ale ale - co to vidím? Tedy přesněji řečeno, co to čtu? 

Žabák má šaty z bodlinek, želva je růžová, užovka kváká ....... No to snad ne!  Honem si přečtěte žlutý sloupeček slov a ke zvířátkům pastelkou připojte správné pokračování vět. Hotovo? To je dobře, zvířátka budou už spokojená.

V následujícím cvičení si na řádku přečtěte další názvy zvířat. Máme? Tak si je přečtěte ještě jednou a podtrhněte ta zvířátka, která mají 4 nohy.

V českém jazyce rozeznáváme písmena tiskací (těmi je napsán levý sloupeček vět u modrého balonku) a písmena psací (ta jsou použita v pravém sloupečku). Věty si pozorně přečtěte a stejné spolu navzájem spojte pastelkou.

A už se blížíme k cíli! Zbývá nám správně dokončit dvě věty - slovo, které do věty patří, podtrhněte. 

Hurá! Zvládli jsme to! Nyní si chvilku odpočiňte a dejte si svačinku - vždyť i přestávky jsou součástí našeho dopoledne ve škole.

Halali hola, písanka volá!

Naším úkolem je dopsat str. 13. Hezky se posaďte, nohy zabořte do podlahy, narovnejte záda. A co s hlavou, kam ji dáš? Hlavu pěkně narovnáš. Jedna ruka sešit drží, druhá pěkně psát vydrží a s lehkostí motýlí dopíšeš stránku za chvíli. Pozor - uprav si držení pera, neprohýbej ukazováček  a i zápěstí je uvolněné. 

Nejprve si na řádku procvičíme spojení písmen o - p, na dalších dvou řádcích vždy slovo obtahni a pak 2x napiš. Mezery vynechávej na 2 prstíky. Podobně budeme postupovat na zbývajících 4 řádcích. Zdařilo se? Určitě ano, jste šikovní. Na úplný závěr si za číslo stránky namalujte sluníčko. A nezapomeňte dát pusu a poděkovat mamince nebo tátovi či babičce za pomoc při plnění úkolů. I my jim moc děkujeme.

Mějte se hezky a opatrujte se.

Moc vás pozdravují vaše paní učitelky

D. Živnová a S. Minaříková

 

 

 

 

Rychle k cíli