16. 3. 2020
Milé děti,
tak jakpak jste prožívaly dnešní den? Od mnohých z vás mi již přišla psaníčka. Moc děkuji, mám nich velikou radost.
Věřím, že alespoň někteří jste měli možnost sledovat dnešní UčíTelku. Zopakovali jste si správné sezení, držení pera, sluchovou analýzu hlásek i dělení slov na slabiky. Myslím, že všechny úkoly pro vás byly hračkou.
A jakpak se vám podařilo zvládnout domácí přípravu? Vím, že jistě také dobře. Velké poděkování patří vašim rodičům, kteří jsou vám při plnění jednotlivých úkolů nápomocni.
A co nás čeká zítra? Když si otevřete slabikář na str. 64, vykoukne tam na vás žížala Božena a Růžena a s nimi i nové písmenko Ž. Nejprve si tiskací i psací podobu písmenek dobře prohlédněte v bleděmodrém rámečku. Už jste si písmenka všichni zapamatovali? Tak si nyní pozorně přečtěte úvodní básničku a všechna Ž / ž pastelkou zakroužkujte. Jakou barvou? No přeci tou, která se v básničce objevuje. Tak.
Nyní si dobře prohlédněte obrázky pod básničkou, pojmenujte je a uvědomte si, kde se písmenko ž ve slově nachází. To bylo jednoduché, že. Já vím, že jste moji šikulkové!
Jéje!!! To jsem se lekla! Kdo to tam na vás koulí očkama? Žabičky! A v tlapičkách drží tabulky se slabikami - procvičte si jejich čtení.
Pak pojmenujte obrázky pod nimi a každý obrázek spojte se slabikou, kterou ve slově slyšíte. Hotovo?
Nyní nás čeká čtení slov ve sloupečkách. Každý sloupeček si přečtěte dvakrát za sebou a podtrhněte v něm tiskacími písmeny psané slovo, které je stejné, jako slovo psané psacím písmem pod sloupečkem. Výborně!!! Tak si zatleskáme a zaskáčeme si jako žabičky.
Ale, ale. Pojď sem, nikam ještě neutíkej! Připrav si písanku. Na str. 12 jsme psali písmenko c a slabiky, nyní nás čekájí slova. Na řádku vždy slovo pečlivě obtahni a 2x napiš. Mezi slovy dělejte mezery na dva prstíky. Dbejte na úhlednost. Na této stránce nás ještě čeká přepis slova celer. To napíšeme také 2x. Pokud si s přepisem nevíte rady, tak hlavně žádné slzičky. Poproste maminku, aby vám slovo napsala do sešitu tužkou. Vy ho obtahněte a druhé už napište sami. Tak vidíte, ani to nebolelo. Na str. 13 už napíšeme jen 2 řádky. Tak. A teď by to chtělo něco na zoubek.
Crrrrrrrrrr. Hola, hola, matematika volá!!!
Nejprve si dokončíme výpočet příkladů ve cvičení 8 až 10 na str. 27.
Str. 28 až 30 nyní vynecháme a vrátíme se k nim společně, až se zase sejdeme ve škole.
Máte rádi hračky? No, že se vůbec ptám. Pojďme se za nimi vypravit do našeho učebnicového obchodu. Ale má to jeden háček. V peněžence máme pouze 10 korun. Jakou kombinaci hraček si za tyto peníze můžeš koupit? V tabulce vyznač a zapiš příklady. První řádek ti bude nápovědou.
Ve druhém cvičení si procvičíme různé možnosti rozkladu čísla 10.
No a jistě ještě zvládneme cvičení 3 a 4. Podobné příklady jsme již ve škole společně řešili několikrát. Věřím, že i tentokrát budete všichni úspěšní.
Hotovo? Tak teď rychle na oslavu narozenin! Že nevíte, kdo je slaví? Na přece naše Polly a Jack. Nejprve si zopakujte slovíčka, která jsme se učili: present - card - candle - cake - badge - balloon. Pokud si vzpomenete na písničku, zazpívejte ji mamince.
No a co by to bylo za oslavu, kdyby chyběl dort se svíčkami? Na jaký byste měli chuť? Nakreslete ho na papír. A pořádně velký, také bychom rády ochutnaly. Už se těšíme. Tak dílu zdar!!!
Moc na vás myslíme a zdravíme!
Vaše paní učitelky
D. Živnová a S. Minaříková