12. 5. 2020
Milé děti!
Včera nám pořádně zapršelo a znatelně se ochladilo. A tak jste nejspíše zůstaly doma a z lega jste si postavily garáž pro bagr a kdo ho nemá, dal do garáže třeba vagon. Někteří jste si možná hrály na gauči s plyšovým tygrem Gregorem, gorilou Gitou či gazelou Gábinou. Ke svačině jste si mohly dát grep a kousek nugátu, k obědu jste měly možná špagety a guláš. Kdo chtěl jít po dešti ven, obul si jistě gumáky a musel se teple obléknout, aby nedostal angínu.
Naposledy jsme společně všichni poznali písmenko G / g. Dovedeš spočítat, v kolika slovech se toto písmenko objevuje v úvodním textu, kterým jsem dnešní povídání (psaní) začala?
Čtení slov s písmenkem G / g budeme dnes procvičovat ve slabikáři na str. 82 u růžového balónku. Každý sloupeček si přečteme 2x. Pak si přečteme i slovo, které je pod ním napsané psacími písmeny a stejné slovo ve sloupečku tužkou podtrhneme.
Nakonec si přečteme věty u zeleného balónku a slova s písmenkem g také podtrhneme.
V písankách dnes dokončíme poslední 3 řádky na str. 29.
Nejprve nás čeká přepis slov čočka a kočka. Každé slovo napíšeme psacími písmeny na řádek 2x.
Na poslední řádek přepíšeme 1x větu Čenda je z Čáslavi. Věříme, že to už zvládne každý sám. Kdyby přece jen byl nějaký problém, pomoc maminky je dovolena.
V matematice si na str. 53 nejprve v 6. cvičení procvičíme sčítání a odčítání a v 7. cvičení si zopakujeme porovnávání čísel.
A nyní si pozorně prohlédni stopy ve čtvercové síti. Poznáš, které stopy k sobě patří? Tak to je dobře! Ale pozor, než začneme stopy vybarvovat, musíme přijít na to, které jsou nejdelší – ty vybarvíme červeně. Další stopy vybarvíme podle návodu od největší po nejmenší.
A nakonec se ještě podíváme na cvičení 1 a 2 na str. 55. Pokud se ti tento úkol bude zdát těžký, dělat ho nemusíš. Myslíme si však, že většina z vás je natolik šikovná, že ho zvládne.
V 1. cvičení se podívej, jak byly kladeny cihly při stavbě první zdi. Co by se stalo s kostkami stavebnice, kdybyste z nich také takovou zeď postavili. Byla by pevná? Nezbořila by se?
A co druhá zeď? V ní jsou cihly kladeny střídavě. Víš proč? Ano, zeď je stabilnější – tak snadno se nezboří.
Tak nyní zkuste ve 2. cvičení postavit svoji vlastní zeď. A dávejte pozor, aby se vám nezbořila a něco vydržela.
Výborně! Budou z vás jistě dobří stavitelé!
Crrrrrrrr……!!! Zvonek zvoní, středeční výuka končí!
Mějte se hezky a užijte si pěkný den.
Moc vás zdraví vaše paní učitelky.
Informace pro rodiče:
Milí rodiče.
Na webu školy v Aktualitách i v sekci Výuka jednotlivých tříd je umístěn dotazník, který jsme obdrželi od obce. Jedná se o vyjádření vašeho názoru na distanční výuku, která v současné době na škole probíhá. Pokud máte zájem a čas vám dovolí, prosíme o jeho vyplnění. Děkujeme.
S pozdravem D. Živnová a S. Minaříková