11. 5. 2020

Publikováno: 11. 5. 2020

Ahojky naši milí prvňáčci!

Dnes  jsme si pro vás na úvod připravily dvě  otázky: 

  • Víte, ve kterém sportu dáváme góly? Co myslíte?  Je to gymnastika, hokej, plavání, kopaná, atletika či snad lyžování?
  • A víte, co může být vyrobeno z gumy?

Na první otázku vám odpověď usnadní následující básnička:

Gusta má míč gumový,

máte také takový?

Dávat góly Gusta umí,

Gusta je kluk jako z gumy.

Poproste maminku o list papíru a přeložte si ho na polovinu. Na horní polovinu namalujte, jakému sportu se Gusta věnuje, na spodní část namalujte alespoň 3 věci, které se vyrábějí z gumy.

A víte, co to vlastně guma je a jak se získává?

V tropických oblastech roste strom, kterému se říká kaučukovník. Jeho domovem je Amazonský prales v Jižní Americe. Z naříznuté kůry tohoto stromu vytéká bílé latexové mléko. To je surovina pro výrobu kaučuku. Kaučuk je pružný materiál sloužící pro výrobu pryže, nesprávně nazývané guma. Pryž je pevná, pružná a odolná proti vodě. 

Jistě jste si všichni všimli, že v říkance máme silně vytištěné nové písmenko  g. A toto písmenko na nás čeká i ve slabikáři na str. 82.  Pečlivě si prohlédni jeho tiskací i psací podobu. Nyní prozkoumej obrázek vpravo od básničky a zkus si říci, co všechno na něm vidíš.

Dále si přečti úvodní básničku a při opakovaném čtení v ní najdi a označ všechna písmenka G a g.

Obrázky pod básničkou pojmenuj a uvědom si, kde ve slově se písmenko g nachází. Ano, může jím slovo začínat  (garáž), může být uprostřed slova (doga) a ojediněle se s ním setkáme i na konci slova (gong).

Nyní si ještě procvičíme čtení slabik u žlutého balónku. Pod slabikami si pojmenujeme obrázky a spojíme je se slabikou, která se ve slově nachází.

písankách na nás na str. 29 čekají  3 řádky slov – Čenda  -  Čáslav  -  Česko. Každé slovo si nejprve obtáhneme  a pak 2x na řádek napíšeme.

Nyní si jistě zasloužíme trochu odpočinku a dobrou svačinku na posílení.

A teď se ještě pustíme do matematiky. Na str. 53 začneme slovními úlohami. Vodníček Mokřinka si potřebuje spočítat, kolik má ve své tůňce rybiček. Pomůžeš mu?

Kapříků11   

  • modrou pastelkou si tedy znázorníme 1 desítku (namaluj větší kolečko a do něho napiš číslo 10) a 1 jednotku (přimaluj 1 malé modré kolečko)

Sumce 4

  • zelenou pastelkou na řádek přimaluj 4 malá kolečka

Nyní  zapíšeme a vypočítáme příklad:  11   +   4   =

Výsledek nezapomeň zapsat do odpovědi, kterou si pak celou nahlas přečti.

V další slovní úloze nás prosí o pomoc víla Áchich. Ta si natrhala do vázy 3 druhy kytiček a nyní potřebuje spočítat, kolik kytiček má celkem.

  • 6 žlutých narcisů si znázorníme 6 žlutými puntíky
  • 4 blatouchy znázorníme 4 oranžovými puntíky
  • 3 tulipány znázorníme 3 červenými puntíky

Nyní si zapíšeme a vypočítáme příklad: 6  +  4  +  3  =

I zde nezapomeň na zapsání výsledku příkladu do odpovědi, kterou si pak přečti.

Ve 3. cvičení si ještě sčítání a odčítání procvičíme.

Dnešní práci v učebnici zakončíme 4. cvičením, ve kterém doplníme čísla do pyramid.

A to je pro dnešek vše. Mějte hezký den a opatrujte se.

Moc vás zdraví vaše paní učitelky.

Informace pro rodiče:

  • Za zasílané informace ohledně vašeho zájmu o výuku, odpolední skupinu a studené stravování vám moc děkujeme.
  • Pokud jste tak ještě neučinili, prosíme, abyste nám své rozhodnutí oznámili co nejdříve.
  • Co se týče vašeho zájmu o stravování připomínáme, že bude podáváno dětem do tříd formou studené stravy a je potřeba, abyste se přihlásili na e-mailu svobodova@ekolandia.cz.

Za vaši spolupráci vám děkujeme a moc vás všechny zdravíme.

D. Živnová a S. Minaříková

 

Rychle k cíli