11. 5. 2020
Ahojky naši milí prvňáčci!
Dnes jsme si pro vás na úvod připravily dvě otázky:
- Víte, ve kterém sportu dáváme góly? Co myslíte? Je to gymnastika, hokej, plavání, kopaná, atletika či snad lyžování?
- A víte, co může být vyrobeno z gumy?
Na první otázku vám odpověď usnadní následující básnička:
Gusta má míč gumový,
máte také takový?
Dávat góly Gusta umí,
Gusta je kluk jako z gumy.
Poproste maminku o list papíru a přeložte si ho na polovinu. Na horní polovinu namalujte, jakému sportu se Gusta věnuje, na spodní část namalujte alespoň 3 věci, které se vyrábějí z gumy.
A víte, co to vlastně guma je a jak se získává?
V tropických oblastech roste strom, kterému se říká kaučukovník. Jeho domovem je Amazonský prales v Jižní Americe. Z naříznuté kůry tohoto stromu vytéká bílé latexové mléko. To je surovina pro výrobu kaučuku. Kaučuk je pružný materiál sloužící pro výrobu pryže, nesprávně nazývané guma. Pryž je pevná, pružná a odolná proti vodě.
Jistě jste si všichni všimli, že v říkance máme silně vytištěné nové písmenko G / g. A toto písmenko na nás čeká i ve slabikáři na str. 82. Pečlivě si prohlédni jeho tiskací i psací podobu. Nyní prozkoumej obrázek vpravo od básničky a zkus si říci, co všechno na něm vidíš.
Dále si přečti úvodní básničku a při opakovaném čtení v ní najdi a označ všechna písmenka G a g.
Obrázky pod básničkou pojmenuj a uvědom si, kde ve slově se písmenko g nachází. Ano, může jím slovo začínat (garáž), může být uprostřed slova (doga) a ojediněle se s ním setkáme i na konci slova (gong).
Nyní si ještě procvičíme čtení slabik u žlutého balónku. Pod slabikami si pojmenujeme obrázky a spojíme je se slabikou, která se ve slově nachází.
V písankách na nás na str. 29 čekají 3 řádky slov – Čenda - Čáslav - Česko. Každé slovo si nejprve obtáhneme a pak 2x na řádek napíšeme.
Nyní si jistě zasloužíme trochu odpočinku a dobrou svačinku na posílení.
A teď se ještě pustíme do matematiky. Na str. 53 začneme slovními úlohami. Vodníček Mokřinka si potřebuje spočítat, kolik má ve své tůňce rybiček. Pomůžeš mu?
Kapříků má 11
- modrou pastelkou si tedy znázorníme 1 desítku (namaluj větší kolečko a do něho napiš číslo 10) a 1 jednotku (přimaluj 1 malé modré kolečko)
Sumce má 4
- zelenou pastelkou na řádek přimaluj 4 malá kolečka
Nyní zapíšeme a vypočítáme příklad: 11 + 4 =
Výsledek nezapomeň zapsat do odpovědi, kterou si pak celou nahlas přečti.
V další slovní úloze nás prosí o pomoc víla Áchich. Ta si natrhala do vázy 3 druhy kytiček a nyní potřebuje spočítat, kolik kytiček má celkem.
- 6 žlutých narcisů si znázorníme 6 žlutými puntíky
- 4 blatouchy znázorníme 4 oranžovými puntíky
- 3 tulipány znázorníme 3 červenými puntíky
Nyní si zapíšeme a vypočítáme příklad: 6 + 4 + 3 =
I zde nezapomeň na zapsání výsledku příkladu do odpovědi, kterou si pak přečti.
Ve 3. cvičení si ještě sčítání a odčítání procvičíme.
Dnešní práci v učebnici zakončíme 4. cvičením, ve kterém doplníme čísla do pyramid.
A to je pro dnešek vše. Mějte hezký den a opatrujte se.
Moc vás zdraví vaše paní učitelky.
Informace pro rodiče:
- Za zasílané informace ohledně vašeho zájmu o výuku, odpolední skupinu a studené stravování vám moc děkujeme.
- Pokud jste tak ještě neučinili, prosíme, abyste nám své rozhodnutí oznámili co nejdříve.
- Co se týče vašeho zájmu o stravování připomínáme, že bude podáváno dětem do tříd formou studené stravy a je potřeba, abyste se přihlásili na e-mailu svobodova@ekolandia.cz.
Za vaši spolupráci vám děkujeme a moc vás všechny zdravíme.
D. Živnová a S. Minaříková