16. 2. 2023

Publikováno: 16. 2. 2023 Autor(ka): Zuzana Petráňová

Milí rodiče!

V matematice jsme dnes procvičovali hlavně slovní úlohy. Nejdříve děti psaly příklady k úlohám na tabulky, pak na papíry podle učebnice na straně 35 (cvičení 1 - 4). Děti chválím za pěknou práci, do el. ŽK jsem zapisovala jen jedničky a dvojky :). Dále jsme opakovali počítání se závorkami (příklady podle tabule na tabulky), v PS děti samostatně počítaly příklady u srdíčka (první půlku stránky 39). Dnes si děti při řešení slovních úloh četly i samostatně zadání, v učebnici najdete hodně úloh na procvičování, můžete je při nácviků různě obměňovat. Děti, které mají spočítané příklady, zkouší samostatně vymýšlet svoje úlohy. Ty počítáme vždy na začátku příští hodiny.

V ČJ jsme nejdříve společně zopakovali dělení hlásek, děti pak samostatně vytvářely přehled hlásek na předtištěné papíry. Přehled jim pak poslouží při další práci. V učebnici jsme pokračovali na straně 73 - zkoušeli jsme popisovat zvířátka na obrázcích, přidali jsme i popis zvířátek, které mají děti doma.

Za úkol mají děti doplňovat slabiky dě, tě, ně, ... do slov a vybarvit obrázek podle návodu (kopírovaný pracovní list).

V další hodině jsme si přečetli z internetu naučný text o plšících, v čítance jsme pak o nich četli příběh z knihy Pohádky lesního ticha na straně 72 a 73. Zopakovali jsme si také rozdíly mezi básničkou, naučným textem a pohádkovým příběhem. Na konci hodiny jsme hádali hádanky na straně 73.

V TV cvičilo málo dětí, trénovali jsme na hrazdě, na koberci jsme zkoušeli kotouly vpřed a vzad a stále opakujeme přihrávky s míčem.

Pěkný zbytek dne všem přeje Z. Petráňová

Rychle k cíli