25.-29.11.2024
Zvířata v lese, zvířata v ZOO
V ranním kroužku jsme si povídali o zvířátkách žijících v lese, jak se připravují na zimu, jak se k nim chovat, jaká zvířata můžeme vidět v ZOO, z jakého prostředí pocházejí a jaká péče je poskytována zvířatům v zoologické zahradě. Opakovali jsme přiřazování mláďat a citoslovce zvířat. Vysvětlovali si co je samec, samice, mládě.
- logopedická cvičení (dechová cv., oromotorické cviky, artikulační cvičení), řádně vyslovovali sousloví a opakovali básničku na besídku
- grafomotorika – děti trénovaly správný úchop psacích potřeb a polohu těla u psaní, uvolňovaly ruce, vypracovaly pracovní listy sluchové vnímání
- zrakové vnímání žáci rozvíjeli hrou pexeso, vypracováním pracovního listu Cestičky,
- rozvíjení matematických představ jsme se věnovali geometrickým tvarům, které jsme porovnávali, žáci vypracovali pracovní list s číslicí 8 a pracovali jsme s čísly 1–8
- sluchového vnímání žáci rytmizovali názvy zvířat, hráli jsme didaktické hry na sluchovou paměť (barevné předměty dle zadání) a určovali první hlásku ve slovech názvů zvířat z lesa a ZOO
- slova nadřazená, podřazená – formou hry s kartičkami
- tělesná výchova – místo tělocviku v tělocvičně, jsme byli na vycházce, při které jsme sbírali materiál na přípravu pondělních dílen
- Výtvarná výchova – příprava dílen na vánoční trhy
Opakovali jsme důležité věci vhodné k zapamatování, dramatizovali návštěvu v ZOO a celý týden si povídali o zvířátkách, která žijí v lese a která můžeme vidět v ZOO. Recitovali jsme básničky s pohybem. Dětem jsem četla příběhy o zvířatech a některé bajky a poté jsme si o nich povídali.
- bezpečnost dětí ve škole a v okolí školy, jak se máme chovat
Výuku jsme ukončovali hodnotícím kruhem.