25.-29.11.2024

Publikováno: 13. 12. 2024 Autor(ka): Lenka Houžvičková

 

Zvířata v lese, zvířata v ZOO

V ranním kroužku jsme si povídali o zvířátkách žijících v lese, jak se připravují na zimu, jak se k nim chovat, jaká zvířata můžeme vidět v ZOO, z jakého prostředí pocházejí a jaká péče je poskytována zvířatům v zoologické zahradě. Opakovali jsme přiřazování mláďat a citoslovce zvířat. Vysvětlovali si co je samec, samice, mládě.

- logopedická cvičení (dechová cv., oromotorické cviky, artikulační cvičení), řádně vyslovovali sousloví a opakovali básničku na besídku

 - grafomotorika – děti trénovaly správný úchop psacích potřeb a polohu těla u psaní, uvolňovaly ruce, vypracovaly pracovní listy sluchové vnímání

- zrakové vnímání žáci rozvíjeli hrou pexeso, vypracováním pracovního listu Cestičky,

- rozvíjení matematických představ jsme se věnovali geometrickým tvarům, které jsme porovnávali, žáci vypracovali pracovní list s číslicí 8 a pracovali jsme s čísly 1–8

- sluchového vnímání žáci rytmizovali názvy zvířat, hráli jsme didaktické hry na sluchovou paměť (barevné předměty dle zadání) a určovali první hlásku ve slovech názvů zvířat z lesa a ZOO

- slova nadřazená, podřazená – formou hry s kartičkami

-  tělesná výchova – místo tělocviku v tělocvičně, jsme byli na vycházce, při které jsme sbírali materiál na přípravu pondělních dílen

- Výtvarná výchova – příprava dílen na vánoční trhy

Opakovali jsme důležité věci vhodné k zapamatování, dramatizovali návštěvu v ZOO a celý týden si povídali o zvířátkách, která žijí v lese a která můžeme vidět v ZOO. Recitovali jsme básničky s pohybem. Dětem jsem četla příběhy o zvířatech a některé bajky a poté jsme si o nich povídali. 

- bezpečnost dětí ve škole a v okolí školy, jak se máme chovat

Výuku jsme ukončovali hodnotícím kruhem.

 

 

 

 

Rychle k cíli