2.-6.12.2024
Mikuláš aneb čerta se nebojíme, advent
Povídali jsme si o tom, jaké dárečky dostaly děti od Mikuláše, kdo to vlastně byl svatý Mikuláš, proč dnes chodí s andělem a čertem a proč se zpívají koledy. Také děti vyprávěly, jaké dárky by rády našly pod stromečkem a jaké dárky by udělaly radost rodičům a sourozencům.
- logopedická cvičení (dechová cv., oromotorické cviky, artikulační cvičení), řádně vyslovovali sousloví
- sluchového vnímání žáci rytmizovali slovní spojení, hráli jsme didaktické hry na rozvoj sluchové diferenciace, určovali první hlásku ve slovech a prováděli jsme syntézu a analýzu slov po slabikách, zkoušeli spojovat písmena ve slabiku
- grafomotorika- děti trénovaly správný úchop psacích potřeb a polohu těla u psaní, uvolňovaly ruce, vypracovaly pracovní listy Mikuláš s čertem a andělem, Dárečky a cvičily psaní číslice 1-9
- zrakové vnímání žáci rozvíjeli Kimovou hrou, skládáním puzzle a vypracováním pracovního listu a listu na školní zralost (hledání rozdílů ve dvou podobných obrázcích).
- matematické představy jsme počítali, porovnávali množství a názorně sčítali a snažili i odčítat 1-5. Rozvíjeli jsme pravolevou a prostorovou orientaci.
V úterý nás navštívil Mikuláš s čerty a anděly rozdal dětem dárečky. Vyráběli a zdobili jsme papírové andílky, vystřihovali vločky a společně se třetí třídou tvořili vánoční dárečky na dobrou věc. Centra aktivit byla tematicky spojená s tématem týdne. Během týdne jsme poslouchali a zpívali koledy a vánoční písně.
Výuku jsme vždy ukončovali hodnotícím kruhem.