18.-22.11.2024
Zvířecí mazlíčci, zvířata na statku
Po sdílení jsme si povídali o tom, jakého domácího mazlíčka máme doma, jakého bychom chtěli, jak si s ním vhodně hrát, jak se o něj starat, jaká zvířata najdeme na statku a určovali jsme názvy samců, samic a mláďat nejznámějších druhů zvířat. Říkali jsme si, jaká je stavba těla kočky a jaké využití mají jednotlivé druhy hospodářských zvířat.
Prováděli logopedická cvičení (dechová cv., cviky jazyka a úst, artikulační cvičení), vyslovovali jsme vhodné citoslovce zvuků domácích a hospodářských zvířat, recitovali zvířecí říkanky a hledali jsme básničky a písničky, kde se o domácích zvířátkách zpívá.
- grafomotorika – děti po uvolnění rukou kreslily vzdušné kresby a na papír domácí mazlíčky, obtahovaly dlouhé ocásky myškám a trasy letu ptáčků v pracovním listě, připomněly si psaní všech již známých číslic a také tapetovaly dle vzorů v pracovním listě
- rakové vnímání – žáci rozvíjeli hrou pexeso se zvířátky za statku, puzzle Na dvoře, pracovním listem Myši, určováním správné cesty v bludišti a hledáním rozdílů v podobných obrázcích
- rozvíjení matematických představ jsme se věnovali počítání psů, koček, kuřat a oveček v pracovním listě, opakováním geometrickým tvarům, pravolevou orientací a hráli jsme didaktické hry
- rozvoj sluchového vnímání žáci rytmizovali názvy domácích a hospodářských zvířat a říkanky o nich, určovali první hlásky a počet slabik v názvech domácích zvířat a on-line jsme si zahráli didaktickou hru rozvíjející sluchovou paměť – Kaminet
Dětem jsem četla z knížky Usínání s lesními pohádkami
-Výtvarná výchova – Listy jako pexeso – stříhání, lepení
- Tělesná výchova – jelikož děti byly některé po nemoci a některé nastydlé, věnovali jsme se pohybu ve třídě – hry, padák
- Školní projekt – zdravá výživa
- Hudební výchova – nácvik na vánoční koncert