18.-22.11.2024

Publikováno: 13. 12. 2024 Autor(ka): Lenka Houžvičková

Zvířecí mazlíčci, zvířata na statku

Po sdílení jsme si povídali o tom, jakého domácího mazlíčka máme doma, jakého bychom chtěli, jak si s ním vhodně hrát, jak se o něj starat, jaká zvířata najdeme na statku a určovali jsme názvy samců, samic a mláďat nejznámějších druhů zvířat. Říkali jsme si, jaká je stavba těla kočky a jaké využití mají jednotlivé druhy hospodářských zvířat.

Prováděli logopedická cvičení (dechová cv., cviky jazyka a úst, artikulační cvičení), vyslovovali jsme vhodné citoslovce zvuků domácích a hospodářských zvířat, recitovali zvířecí říkanky a hledali jsme básničky a písničky, kde se o domácích zvířátkách zpívá. 

- grafomotorika – děti po uvolnění rukou kreslily vzdušné kresby a na papír domácí mazlíčky, obtahovaly dlouhé ocásky myškám a trasy letu ptáčků v pracovním listě, připomněly si psaní všech již známých číslic a také tapetovaly dle vzorů v pracovním listě

- rakové vnímání – žáci rozvíjeli hrou pexeso se zvířátky za statku, puzzle Na dvoře, pracovním listem Myši, určováním správné cesty v bludišti a hledáním rozdílů v podobných obrázcích

- rozvíjení matematických představ jsme se věnovali počítání psů, koček, kuřat a oveček v pracovním listě, opakováním geometrickým tvarům, pravolevou orientací a hráli jsme didaktické hry

- rozvoj sluchového vnímání žáci rytmizovali názvy domácích a hospodářských zvířat a říkanky o nich, určovali první hlásky a počet slabik v názvech domácích zvířat a on-line jsme si zahráli didaktickou hru rozvíjející sluchovou paměť – Kaminet         

Dětem jsem četla z knížky Usínání s lesními pohádkami 

-Výtvarná výchova – Listy jako pexeso – stříhání, lepení

- Tělesná výchova – jelikož děti byly některé po nemoci a některé nastydlé, věnovali jsme se pohybu ve třídě – hry, padák

- Školní projekt – zdravá výživa

- Hudební výchova – nácvik na vánoční koncert

 

 

 

Rychle k cíli