11.-15.11.2024
Podzim
V ranním kruhu jsme si připomněli pravidla kruhu, svěřovali své pocity a zážitky z víkendu či předchozího odpoledne, jak se nám vstává za tmy, plány na sobotu a neděli a odhadovali, proč se zbarvuje a padá listí. Povídali jsme si o podzimu, o jeho charakteristice, o podzimu v živočišné a rostlinné říši, podzimních měsících a počasí, oblíbených podzimních aktivitách a plodech podzimu.
Denně jsme prováděli logopedická cvičení (dechová cv. formou her, cviky jazyka a úst, artikulační cvičení);
- grafomotorika – děti trénovaly správný úchop psacích potřeb a polohu těla u psaní, kreslily ježka, vytvářely vzdušné kresby, psaly v pracovním listě číslice 1–6
- zrakové vnímání – žáci rozvíjeli v pracovním listě Podzim, skládání puzzle a určovali jsme ztracené obrázky ze sady karet, kterou jsme postupně rozšiřovali
- rozvíjení matematických představ – zopakovali pravolevou orientaci, barvy, čísla a geometrické tvary úkoly v pracovních listech, věnovali jsme se číslu a číslici 7, psali pětiminutovku na sčítání 1_5, hráli didaktickou hru na počítání, vypracovali prac. list – nejmenší/největší
- rozvoj sluchového vnímání – žáci rytmizovali říkanky, hledali počáteční hlásku ve slovech, hráli didaktickou hru – kde šustí listí, hledali jsme slova začínající na dané hlásky, určovali shodná a rozdílná podobná slova, psali podle diktátu samohlásky a písmeno M
- sluchová paměť – zapamatováním si několika názvů opadavých stromů v řadě
- tělesná výchova – jsme po rušné části, rozcvičce a zdravotních cvicích, trénovali rovnováhu, házeli si s míči a míčky oběma i jednou rukou, váleli sudy, trénovali kotouly, měřili jsme si skoky do dálky z místa, sprintovali, hráli pohybové lokomoční hry
- výtvarná výchova – podzimní drak – lepení, stříhání, kreslení, barvy podzimu- strom- vodové barvy, stříhání listu a skládání puzzle
- centra aktivit s podzimní tématikou děti vypracovávaly pracovní listy z oblasti grafomotoriky, rozvoje matematických představ, zrakového vnímání a pro rozvoj motoriky skládali z drobných kostek podzimní strom
- dramatizovali jsme situace, jak se správně zachovat, když se ztratíme v obchodním domě a dětem jsem četla krátké pohádky a příběhy s podzimní tématikou
Výuku jsme jako vždy ukončovali hodnotícím kruhem
Začínáme trénovat na vánoční kostel.